loading...

alireza

بازدید : 5
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 16:15

روند طبیعی پیری، می‌تواند پوست را خراب کند. با افزایش سن، تولید پروتئین‌های ساختاری کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به ظاهر شدن خطوط و چین و چروک‌ها، همچنین کاهش استحکام و کشسانی پوست شود. این نشانه‌ها می‌توانند، احساس ناامیدی و اغلب افراد را به این فکر بیندازد که آیا کاری می‌توان انجام داد یا خیر؟ خوشبختانه برای رفع این نگرانی‌ها درمان‌های زیادی وجود دارد. اما به دلیل طیف گسترده آن افراد، زمان انتخاب دچار شک و تردید خواهند شد. به همین خاطر، کلینیک دکتر کوچکی تصمیم گرفته تا دو روش درمانی به نام‌های میکرونیدلینگ و لایه‌برداری شیمیایی را مقایسه کند، پس به خواندن ادامه دهید.

میکرونیدلینگ چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

یک روش غیرجراحی که شامل استفاده از سوزن‌های ریز روی سطح پوست به منظور القای تولید کلاژن برای بهبود رنگ و بافت هست، را میکرونیدلینگ می‌نامند. هنگامی که سوزن‌های ریز لایه بالایی پوست را سوراخ می‌کنند، درمان باعث واکنش طبیعی بدن به بهبودی می‌شود که منجر به تولید پوست جدید، صاف‌تر و روشن‌تر از قبل می‌شود.

میکرونیدلینگ یا لایه‌بردار

مطالعه بیشتر : یکی از روش های جوان سازی پوست لیفت با نخ که میتوانید در مقاله لیفت با نخ، یک فناوری غیر جراحی جوانسازی صورتمطالعه فرمایید.

یک روش عالی برای بهبود ظاهر پیری یا تغییر رنگ پوست در صورت، گردن، بازوها، پاها، سینه، پشت و دست ها است که می‌توان با خیال راحت برای هر نوع و رنگ پوستی از آن استفاده کرد. این درمان می‌تواند برای رفع اشکال تغییر رنگ و هایپرپیگمانتاسیون، از جمله ملاسما، لکه‌های تیره و لکه‌های خورشیدی، با یک اثر روشن‌کننده کلی مؤثر باشد.

همچنین برای درمان اسکارهای آکنه، به ویژه افسرده، مانند غلتشی و یخ مفید است. به طور کلی، در مقایسه ی میکرونیدلینگ یا لایه‌بردار، میکرونیدلینگ درمان برای بهبود بافت، رنگ و سفت کردن پوست برای ظاهری طبیعی و جوان بسیار عالی است.

لایه برداری شیمیایی چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک روش درمانی دیگر که برای لایه‌های پوست عمل می‌کند، لایه برداری شیمیایی نام دارد که از طریق استفاده از یک محلول شیمیایی عمل و باعث واکنش شیمیایی روی پوست می‌شود تا سلول‌های مرده را از بین ببرد و باعث تشکیل پوست جدید شود.

ااما وقتی صحبت از لایه‌برداری شیمیایی می‌شود سه نوع وجود دارد: سطحی، متوسط و عمیق که هر کدام از آن‌ها، می‌تواند انواع مختلفی از مشکلات پوستی را برطرف کند. البته لازم به ذکر است که مدت زمان بهبودی متفاوتی را شامل می‌شود.

این روش درمان، می‌تواند برای رفع طیف گسترده‌ای از شرایط و نگرانی‌های پوستی مورد استفاده قرار گیرد. برای افرادی که با علائم روند طبیعی پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک، رنگ و بافت ناهموار پوست دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک، بهبود بافت و روشنایی پوست کمک کند. همچنین می‌تواند برای رفع مشکلات هایپرپیگمانتاسیون، از جمله آسیب ناشی از نور خورشید، لکه های ناشی از افزایش سن، ملاسما، روزاسه و کک و مک استفاده شود.

میکرونیدلینگ یا لایه‌بردار

میکرونیدلینگ بهتر است یا لایه برداری شیمیایی؟

این دو روش برای درمان بسیاری از بیماری‌های مشابه، استفاده می‌شود. به همین علت، بیماران اغلب تعجب می‌کنند کدام یک بهتر است که به پاسخ بستگی دارد. میکرونیدلینگ یک درمان ایمن و موثر برای بیماران با هر نوع پوست یا رنگ پوستی است که پس از انجام این عمل نیازی به زمان بهبودی ندارد، با این حال، بیماران مبتلا به آکنه فعال یا عفونت پوستی باید از انجام این روش اجتناب کنند.

علاوه بر آن‌که برای دستیابی به بهترین نتایج، ممکن است به چندین جلسه به فاصله چند هفته نیاز داشته باشند. لایه‌برداری‌های شیمیایی سطحی و متوسط را می‌توان برای اکثر انواع پوست استفاده کرد، اما برای بیمارانی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، ایمن‌تر و با عمق متوسط و عمیق نیاز به مدتی بهبودی پس از درمان دارد، با این حال تنها پس از یک جلسه درمان کاملاً مؤثر است. بیمارانی که از تبخال رنج می برند یا در حال حاضر داروهای آکنه مصرف می‌کنند، باید از استفاده از این روش خودداری کنند. در نهایت، هیچ یک از درمان‌ها ذاتاً «بهتر» از دیگری نیست، بلکه در مورد تعیین، بهترین برای شما می‌شود.

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

هر دو درمان باعث افزایش تولید کلاژن می‌شوند که منجر به صاف‌تر شدن پوست و در نتیجه کاهش ظاهری طبیعی خطوط ریز می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر دو برای چین و چروک های خفیف، بهترین هستند. با این حال، هیچ یک از درمان‌ها نمی‌توانند نتایج واقعاً چشمگیری برای ضد چروک ایجاد کنند، زیرا بهترین کار این است که با بوتاکس و یا پرکننده‌های پوستی همراه شوند.

نتیجه:

تعیین اینکه درمان میکرونیدلینگ یا لایه‌بردار بهتر است در نهایت میکرونیدلینگ برای پاسخگویی به نیازهای شما بهتر عمل می‌کند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، بهتر است با یک متخصص پوست و دارای مجوز هیئت مدیره، مشورت کنید که ما به شما متخصصین کلینیک دکتر کوچکی را معرفی می‌کنیم. هنگامی که شما مشاوره خود را با متخصصین این کلینیک مورد نظر انجام می‌دهید، در مورد اهداف زیبایی شناختی و نیازهای درمانی خود صحبت و آن‌ها ناحیه مورد نظر را بررسی می‌کنند. سپس، توصیه‌ای در مورد اینکه کدام درمان برای نیازهای خاص شما بهتر است را ارائه می دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 63
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 725
  • بازدید کلی : 1050
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی