loading...

alireza

بازدید : 16
چهارشنبه 9 اسفند 1402 زمان : 16:28

همه می‌دانند که برخی از کلیدهای حفظ یک سبک زندگی سالم شامل خوردن، رژیم غذایی متعادل، خواب و ورزش است. در حالی که هر نوع حرکت و ورزش می‌تواند مفید باشد، بسیاری از کارشناسان موافقند که بهترین نوع، هوازی به شمار می‌آید که احتمالاً برای شما تصاویر مختلفی تداعی خواهد شد.. در بیشتر موارد، همه این حدس‌ها درست هستند، اما می‌تواند کمی پیچیده‌تر از آن باشد که به شدت تمرین شما خلاصه می‌شود. بنابراین، دقیقاً چیست و کدام تمرینات به عنوان چنین تمرینی به حساب می‌آیند؟ برای کمک به رمزگشایی تمام آن زبان تمرینی، با خانم سپیده اسحقی مدیر مجموعه ورزشی گیو همراه خواهیم شد تا این ورزش مورد نظر را به طور کامل تجزیه کنند.

ورزش هوازی چیست؟

ورزش هوازی یک فعالیت بدنی هست که از گروه های عضلانی بزرگ در بدن شما استفاده و یک نوع تمرین به طور معمول، ریتمیک و تکراری است. تمرینات این ورزش مورد نظر، ضربان قلب و میزان اکسیژن مصرفی بدن را افزایش می‌دهد. این ورزش اصطلاحا به معنای "با اکسیژن" نیز شناخته می‌شود، زیرا هنگامی که تمرین آن را انجام می‌دهید، تنفس شما میزان اکسیژنی را که به عضلات شما می‌رسد را کنترل می‌کند تا به شما در سوزاندن انرژی و حرکت کمک کند. در حقیقت، وقتی در یک فعالیت مداوم شرکت می کنید، ضربان قلب شما افزایش پیدا خواهد کرد و سلول های شما از اکسیژن برای تولید انرژی استفاده می کنند.

ورزش هوازی

علاوه بر آن‌که «بدن شما از اسیدهای چرب و کربوهیدرات‌ها به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند تا بتواند سطح تلاش کمتری را حفظ کند. معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه انجام می‌شود تا جایی که ضربان قلب شما در 60 تا 90 درصد حداکثر خود باقی می‌ماند.

نمونه‌هایی از تمرینات هوازی در باشگاه چیست؟

انواع مختلفی از تمرینات هوازی وجود دارد که برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

پیاده روی یا دویدن: یکی از ساده و در دسترس‌ترین‌ها که می توانید شدت را برای مطابقت با سطح تناسب اندام خود تغییر دهید. لازم به ذکر است که آهسته دویدن بیشتر از پیاده‌روی به مفاصل شما فشار وارد می‌کند و در صورت آسیب دیدگی توصیه نمی‌شود. به غیر از کفش‌های ورزشی، این فعالیت به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و شما می‌توانید در باشگاه بر روی تردمیل انجام دهید.

دوچرخه ثابت و یا معمولی: یک ورزش هوازی که می‌توانید شدت تمرین خود را نیز انتخاب کنید. اگر مبتلا به آرتریت یا سایر شرایطی هستید که مفاصل شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دوچرخه سواری ممکن است ایده آل باشد. این فعالیت به قلب شما نیز کمک و فشار مکانیکی زیادی به کمر، باسن، زانوها و مچ پا وارد نمی‌کند

ورزش هوازی

تجهیزات قلب و عروق: شامل دستگاه‌هایی هستند که ضربان قلب شما را در حین انجام یک حرکت تکراری افزایش می‌دهند. برخی از انواع رایج تجهیزات کاردیو یک دستگاه قایقرانی و یا پله‌نوردی را شامل می‌شوند.

الپتیکال: نوعی دستگاه اسکی وار هست که با تمرین آن به زانو و کمر، فشار کمتری وارد می‌شود.

زومبا: حالت رقص و ریتمیک که برای هر سن و جنسیتی مناسب هست.

چگونه هنگام انجام تمرینات هوازی خود را ایمن نگه دارم؟

در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که قبل از شروع یک برنامه ورزشی باید با مربی خود صحبت کنید، . بدین دلیل‌که اگر محدودیت‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتریت، ناراحتی ریوی یا سایر شرایط سلامتی را دارید، ممکن است به دستورالعمل‌های ایمنی بیشتری برای انجام ورزش هوازی نیاز داشته باشید.

لازم به ذکر است، نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید یک تصمیم شخصی است، اما باید عوامل خاصی را برای کاهش خطر آسیب یا عوارض در نظر بگیرید تا ورزش را لذت بخش‌تر کنید. برای جلوگیری از آسیب در حین ورزش هوازی نیز می‌توانید اقداماتی انجام دهید که یکی از ان‌ها نحوه استفاده ایمن از وسایل ورزشی، تکنیک‌های درست و انجام تمرین طبق دستور.مربی هست.

ورزش هوازی

اطلاعات بیشتر : برای مشاهده تمامی کلاس ها و زمانبندی کلاس های باشگاه گیو کلیک کنید.

پوشیدن لباس مناسب، . گرم کردن و کشش. نیز به ایمن بودن شما در حین انجام کمک زیادی می‌کند. شما باید هر هفته حدود 150 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. مقدار در هفته معادل حدود 30 دقیقه در روز و پنج روز در هفته است. این حداقل دستورالعمل توصیه شده برای کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا است.

اما انجام 150 دقیقه فعالیت هوازی در هر هفته، می‌تواند طاقت فرسا باشد. . پس برای سهولت. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از انجام آنها لذت می برید.

یاددداشتی از باشگاه گیو:

تمرینات هوازی فعالیتی است که شما را به حرکت وا می‌دارد، . ضربان قلب شما را افزایش و می‌تواند باعث تعریق شما شود. . اما انجام آن با نکاتی همراه هست، به همین خاطر ما پیشنهاد می‌دهیم به باشگاهی با تجهیزات کامل و مربیان باتجربه مراجعه کنید که ما گیو در غرب تهران و گیشا را معرفی می‌کنیم. در این باشگاه مورد نظر، می‌توانید قبل از شروع هر کدام از تمرینات با مربی خود مشورت کنید تا از ایمن بودن آن مطمئن شوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 798
  • بازدید کلی : 1123
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی